Μια φορά και έναν καιρό, σ' έναν κόσμο μαγικό, γίνονταν πράγματα τρελά!
Ζώα, βάρκες, σπίτια, πλοία, κάνανε την εμφάνισή τους και την παρουσία τους αισθητή.
Ξάφνου φάνηκαν και φρούτα να μιλάνε με γράμματα και αριθμούς, κουβέντα σωστή να έχουν πιάσει για γιορτές.... Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιές!!!
Κάνουν όλοι μαζί μια βόλτα μέσα στο χρόνο, και μόνο μέλημά τους, να φέρουν τα παιδιά μα και τους μεγάλους, στον δικό τους τον φανταστικό κόσμο. Να γελάσουνε, να παίξουνε μαζί μα και να μάθουν, να γίνουνε άνθρωποι σωστοί!!!
Ο κόσμος αυτός ο μαγικός που 'ναι γεμάτος ζωή, χαρά, αγάπη, ήρθε για να κρατήσει συντροφιά σ' όλου του κόσμου τα παιδιά.
Μικροί, μεγάλοι, μαζευτείτε όλοι λοιπόν, έχοντας μαζί σας τη φαντασία και την αγάπη για οδηγό.

Καλό Ταξίδι σας λοιπόν, στον κόσμο αυτόν τον μαγικό. Που κάνει κάθε όνειρο να μοιάζει αληθινό!!!

ΚΑΛΩς ΗΡΘΑΤΕ στην ΟΝΕΙΡΟΧΩΡΑ!!!

Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2011

Χριστούγεννα προτεινόμενες Διαθεματικές Δραστηριότητες




( 2 εβδομάδες διάρκεια )


                                  ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ


Γραφή


α)  Αντιγράφουμε  όπως  μπορούμε  Χριστουγεννιάτικες  και  Πρωτοχρονιάτικες  ευχές  στις  κάρτες  που  έχουμε  ετοιμάσει.


β)  Αντιγράφουμε  τη  λέξη  Χριστούγεννα / Πρωτοχρονιά.


γ)  Αντιγράφουμε  τα  υλικά  για  τα  μελομακάρονα  και  τους  κουραμπιέδες.


Μαθηματικά


α) Ομαδοποιούμε  τα  στολίδια. ( Πόσες  μπάλες; πόσες  καμπανούλες; κ. λ. π. )


β)  Ομαδοποιούμε  τα  στολίδια  ανάλογα  με  το  σχήμα  και  το  χρώμα.


Ανάγνωση


α) Αναγνωρίζουμε  τα  γράμματα  των  λέξεων  ( Χριστούγεννα  &  Πρωτοχρονιά ).


β)  Αναγνωρίζουμε  τις  λέξεις  ( Χριστούγεννα  &  Πρωτοχρονιά )  μέσα  σε  κείμενα, κάρτες  κ. λ. π.


γ)  Βάζουμε  σε  σειρά  τα  γράμματα  και  σχηματίζουμε  ευχές.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Συζητάμε  για  το  τι  γιορτάζουμε  τα  Χριστούγεννα; Τι  την  Πρωτοχρονιά;


β)  Απομνημονεύουμε  ευχές  που  λέμε  τις  ημέρες  των  Χριστουγέννων.


γ)  Ευχές  σε  άλλες  γλώσσες.


Δραματική  Τέχνη


α)  Κινούμαστε  στο  χώρο  σύμφωνα  με  τη  μουσική  που  ακούμε. Ένα  αργό  Χριστουγεννιάτικο  κομμάτι  και  ένα  γρήγορο. Τι  διαφορές  παρατηρούμε; Τι  αλλάζει  στις  κινήσεις  μας;


β)  Μέσα  από  την  καθιερωμένη  Χριστουγεννιάτικη  γιορτή  του  σχολείου, μαθαίνουμε  ρόλους, να  κινούμαστε  σύμφωνα  με  τη  μουσική  και  σύμφωνα  με  τους  συμμαθητές  μας  σε  ένα  χορευτικό.


Μουσική


α)  Μαθαίνουμε  Χριστουγεννιάτικα  Τραγούδια  &  Κάλαντα


Ω έλατο


Χιόνια  στο  καμπαναριό




Τρίγωνα  Κάλαντα




Άγια  Νύχτα




Ο  μικρός  τυμπανιστής, Χριστός γεννάται, Τούλι για  τον  Χριστούλι και  πολλά  πολλά  άλλα.


Χριστουγεννιάτικα  Κάλαντα




Πρωτοχρονιάτικα  κάλαντα




α)  Μαθαίνουμε  τραγούδια  και  κάλαντα  άλλων  χωρών.


Jingle bells




We  wish  you  a  merry  Christmas




γ) Κάλαντα  από  διάφορες  περιοχές  της  Ελλάδας ( Λαϊκή  Παράδοση )




Κάλαντα  Θράκης




Κάλαντα  Κρήτης




Κάλαντα  Πελοποννήσου




Κάλαντα  Μακεδονίας




( Μπορείτε  να  βρείτε  όλα  τα  τραγούδια  και  πολλά  περισσότερα  στο  you  tube )




Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Διαβάζουμε  ιστορίες  για  τα  Χριστούγεννα.


β)  Μαθαίνουμε  ποιηματάκια  για  τα  Χριστούγεννα.


Ιστορία


α)  Μαθαίνουμε  για  τη  γέννηση  του  Χριστού. Αποσπάσματα  από  διάφορα  βιβλία.


β)  Μαθαίνουμε  για  τον  Άγιο  Βασίλειο.


Λαϊκή  Παράδοση


α)  Παραδόσεις, ήθη  και  έθιμα  του  λαού  μας.


β)  Ήθη  και  έθιμα  άλλων  χωρών.


γ)  Μαθαίνουμε  για  τους  καλικάντζαρους.




Γεωγραφία


α)  Που  γεννήθηκε  ο  Χριστός; Βρίσκουμε  την  τοποθεσία  στο  χάρτη.
Ακολουθούμε  τη  διαδρομή  για  τη  Βηθλεέμ  στον  χάρτη.


Αγγλικά


α)  Μαθαίνουμε  ευχές  στα  Αγγλικά.


β)  Μαθαίνουμε  Αγγλικές  λέξεις.


γ)  Μαθαίνουμε  Αγγλικά  τραγούδια.


Η/Υ


α)  Αναζητούμε  πληροφορίες  και  εικόνες  στο  διαδίκτυο  για  το  χωριό  του  Άι  Βασίλη.


β)  Αντιγράφουμε  ευχές  στον  υπολογιστή.


Εικαστικά


α)  Χριστουγεννιάτικο  στεφάνι  από  χαρτόνι


β)  Δέντρο  από  μπάλες  και  δεντράκια  για  στολίδια.


γ)  Ομαδική  εργασία  Χριστουγεννιάτικο  τοπίο


δ)  Έλκηθρο  με  τάρανδο ( και  ομαδική )


ε)  Κατασκευή  Άι  Βασίλης


στ)  Φτιάχνουμε  στολίδια  από  διάφορα  υλικά


ζ)  Χριστουγεννιάτικες  Κάρτες


η)  Κατασκευή  καμπανούλες


θ)  Κατασκευή  αγγελάκια


ι)  Κατασκευή  ημερολόγια


κ)  Κατασκευή  Αγγελάκια  από  χαρτόνι  κάνσον


Μαγειρική


α)  Με  βάση  τις  συνταγές  που  έχουμε  γράψει  για  μελομακάρονα  και  κουραμπιέδες  αφιερώνουμε  μία  ημέρα  για  να  μαγειρέψουμε.




                                  ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


α) Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  λέξεις  και  τις  ευχές.


Μαθηματικά


α)  Να  βάλουν  σε  ομάδες  τα  στολίδια  σύμφωνα  με  το  σχέδιο  και  το  χρώμα.


Ανάγνωση


α) Να  αναγνωρίσουν  τα  γράμματα.


β)  Να  αναγνωρίσουν  τις  λέξεις  μέσα  σε  κείμενα.


γ)  Να  βρουν  τα  γράμματα  και  να  τα  βάλουν  σε  σωστή  σειρά  ώστε  να  σχηματίσουν  τις  λέξεις ( Χριστούγεννα & Πρωτοχρονιά )  και  άλλες  διάφορες  Χριστουγεννιάτικες  ευχές.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Να  συμμετέχουν  σε  μία  συζήτηση  και  να  ανταλλάξουν  απόψεις.


β)  Να  μάθουν  ευχές  των  Χριστουγέννων.


Δραματική  Τέχνη


α)  Να  κινηθούν  σύμφωνα  με  τη  μουσική  και  να  παρατηρήσουν  τις  διαφορές  των  κινήσεών  τους  ανάμεσα  σε  ένα  αργό  και  σε  ένα  πιο  γρήγορο  μουσικό  κομμάτι.


β)  Να  απομνημονεύσουν   τα  ποιήματα  και  να  αποδώσουν  τους  ρόλους  τους  για  τη  Χριστουγεννιάτικη  γιορτή.


Μουσική 


α)  Να  μάθουν  τα  τραγούδια  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τα. Να  γνωρίσουν  τα  Χριστουγεννιάτικα  και  τα  Πρωτοχρονιάτικα  κάλαντα.


β)  Να  γνωρίσουν  τα  κάλαντα  διάφορων  περιοχών  της  Ελλάδος.


γ)  Να  μάθουν  Χριστουγεννιάτικα  τραγούδια  άλλων  χωρών.


Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Να  ευχαριστηθούν  ακούγοντας  Χριστουγεννιάτικες  ιστορίες  και  ποιήματα.


Ιστορία


α)  Να  γνωρίσουν  πληροφορίες  για  τη  γέννηση  του  Ιησού.


β)  Να  γνωρίσουν  πληροφορίες  για  τον  Άγιο  Βασίλειο.


Λαϊκή  Παράδοση


α)  Να  γνωρίσουν  τα  ήθη  και  τα  έθιμα  του  λαού  μας  για  τα  Χριστούγεννα.


β)  Να  γνωρίσουν  τα  ήθη  και  τα  έθιμα  άλλων  χωρών  για  τα  Χριστούγεννα.


γ)  Να  μάθουν  πληροφορίες  για  τους  καλικάντζαρους.


Γεωγραφία


α)  Να  βρουν  στο  χάρτη  τη  διαδρομή  που  έκανε  η  Παναγία  με  τον  Ιωσήφ  προς  τη  Βηθλεέμ.


Αγγλικά


α)  Να  μάθουν  στα  αγγλικά  Χριστουγεννιάτικες  ευχές.


β)  Να  μάθουν  κάποιες  αγγλικές  λέξεις. (Christmas, New  year ) κ. λ. π. 


γ)  Να  μάθουν  τραγούδια  στα  αγγλικά.


Η/Υ


α)  Να  μάθουν  χρησιμοποιώντας  το  διαδίκτυο  πληροφορίες  για  το  χωριό  του  Άι  Βασίλη.


β)  Να  αντιγράψουν  στον  υπολογιστή  λέξεις  και  ευχές  για  τα  Χριστούγεννα.


Εικαστικά


α)  Να  ευχαριστηθούν  δημιουργώντας  με  νέα  υλικά.


Μαγειρική


α)  Να  μαγειρέψουν  με  βάση  τις  συνταγές  που  γράψαμε  μελομακάρονα  και  κουραμπιέδες.



              ΚΑΛΑ   ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!

5 σχόλια:

  1. πολυ καλη αναλυση και ολα συγκεντρωμενα μπραβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ Πάρα πολύ για τα καλά σας λόγια.. Καλά Χριστούγεννα να έχουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΙΜΙΚΑ ΜΟΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πιτσίνααααα έρχονται... πλησιάζουν και έχω ήδη μπει στο κλίμα,,, είμαι μέσα στην τρελή χαρά!!! ΚΑΛΑΑΑΑΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συγχαρητήρια Mimi, προσεγγίζεις βήμα-βήμα το αστείρευτο θέμα των Χριστουγέννων κι έτσι τα παιδιά έχουν ολοκληρωμένη εικόνα και άποψη γι' αυτό. Πολύ χρήσιμη η ανάρτησή σου για εκπαιδευτικούς και γονείς. Όλα βέβαια γίνονται με σκοπό τους τελικούς αποδέκτες, τα παιδιά μας...
    "Καλά Χριστούγεννα" και σε σένα!
    Σ' ευχαριστούμε πολύ, Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή