Μια φορά και έναν καιρό, σ' έναν κόσμο μαγικό, γίνονταν πράγματα τρελά!
Ζώα, βάρκες, σπίτια, πλοία, κάνανε την εμφάνισή τους και την παρουσία τους αισθητή.
Ξάφνου φάνηκαν και φρούτα να μιλάνε με γράμματα και αριθμούς, κουβέντα σωστή να έχουν πιάσει για γιορτές.... Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιές!!!
Κάνουν όλοι μαζί μια βόλτα μέσα στο χρόνο, και μόνο μέλημά τους, να φέρουν τα παιδιά μα και τους μεγάλους, στον δικό τους τον φανταστικό κόσμο. Να γελάσουνε, να παίξουνε μαζί μα και να μάθουν, να γίνουνε άνθρωποι σωστοί!!!
Ο κόσμος αυτός ο μαγικός που 'ναι γεμάτος ζωή, χαρά, αγάπη, ήρθε για να κρατήσει συντροφιά σ' όλου του κόσμου τα παιδιά.
Μικροί, μεγάλοι, μαζευτείτε όλοι λοιπόν, έχοντας μαζί σας τη φαντασία και την αγάπη για οδηγό.

Καλό Ταξίδι σας λοιπόν, στον κόσμο αυτόν τον μαγικό. Που κάνει κάθε όνειρο να μοιάζει αληθινό!!!

ΚΑΛΩς ΗΡΘΑΤΕ στην ΟΝΕΙΡΟΧΩΡΑ!!!

Διαθεματικές Δραστηριότητες (Καθημερινά Προγράμματα) Σεπτέμβριος- Οκτώβριος- Νοέμβριος













Θέμα  Πρώτο


Γνωριζόμαστε  μεταξύ  μας...

                                                    ΕΒΔΟΜΑΔΑ  ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ

Γραφή

α)  Κάθε  παιδί  αντιγράφει  όπως  μπορεί  το  όνομά  του.

Μαθηματικά

α)  Μετράμε, όλοι μαζί  τα  παιδιά  της  τάξης. Ύστερα  ψάχνουμε  να  βρούμε  πώς  γράφεται  ο  αριθμός. Έπειτα  χωρίζουμε  τα  κορίτσια  από  τα  αγόρια  και  κάνουμε  την  ίδια  διαδικασία.
( Η  συγκεκριμένη  δραστηριότητα  μπορεί  να  χωριστεί  και  σε  δύο  σκέλη )

Προφορική  Επικοινωνία

α)  Κάθε  παιδί  μιλά  λίγο  για  τον  εαυτό  του. Ποιο  φαγητό  του  αρέσει, ποιο  παιχνίδι  του  αρέσει  κ. λ. π.
[ Μπορούμε  να  χρησιμοποιήσουμε  στον  διάλογό  μας  με  τα  παιδιά  και  τη  μασκότ  της  τάξης  μας ( τη  μασκότ  τη  χρησιμοποιούμε  ώστε  να  νιώσουν  τα  παιδιά  πιο  οικεία )  ]

Μουσική

α)  Τραγούδι  για  " Νηπιαγωγείο "


β)  Κάθε  παιδί  διαλέγει  από  ένα  μουσικό  όργανο. Με  τη  σειρά  κάθε  παιδί  αρχίζει  να  λέει  το  όνομά  του. Έπειτα  χτυπάμε  όλοι  τα  όργανα  που  έχουμε  στα  χέρια  μας  σύμφωνα  με  τις  συλλαβές  του  ονόματος  κάθε  παιδιού.

Γεωγραφία

α)  Συζητάμε  από  που  κατάγεται  το  κάθε  παιδί. Βρίσκουμε  το  μέρος  στο  χάρτη.

Φυσική  Αγωγή

α)  Παιχνίδι  με  τη  μπάλα. Όποιο  παιδί  κρατάει  τη  μπάλα  λέει  και  το  όνομά  του. Η  μπάλα  περνάει  από  παιδί  σε  παιδί.

β)  Αφού  ακούσουμε  τα  ονόματα  όλων  των  παιδιών  της  τάξης , φωνάζουμε  το  όνομα  ενός  παιδιού  και  αφού  πετάξουμε  τη  μπάλα  ψηλά  περιμένουμε  από  αυτό  να  πάει  να  την  πιάσει.

Εικαστικά

α)  Βγάζουμε  μια  ομαδική  φωτογραφία  της  τάξης  και  γύρω  γύρω  έχουμε  τυπώματα  από  τις  παλάμες  των  παιδιών. Μέσα  στα  τυπώματα  γράφουμε  το  όνομα  του  κάθε  παιδιού.
( Το  ίδιο  μπορούμε  να  κάνουμε  και  με  καρτέλες  με  τα  ονόματα  των  παιδιών  που  έχουν  γράψει  τα  ίδια  τα  παιδιά  αντί  για  το  τύπωμα  με  τις  παλάμες)

* Σε  περίπτωση  που  έρθει  κάποιο  καινούργιο  παιδί  στην  τάξη  και  εμείς  έχουμε  πραγματοποιήσει  ήδη  αυτή  την  δραστηριότητα, βγάζουμε  μια  καινούργια  φωτογραφία  και  προσθέτουμε  το  τύπωμα  ή  την  καρτέλα  με  το  όνομα  του  παιδιού.


                                                     ΣΤΟΧΟΙ

Γραφή

Να  γράψουν  όπως  μπορούν  το  όνομά  τους.

Μαθηματικά

Να  μάθουν  να  μετρούν  και  να  αντιστοιχούν. Τόσα  όσα. Ένα  παιδί  αντιστοιχεί  στο  1 κ. λ. π. καθώς  μετράμε.

Προφορική  επικοινωνία

Να  μάθουν  να  συμμετέχουν  σε  μια  συζήτηση  μέσω  του  διαλόγου.

Μουσική

α)Να  μάθουν  το  τραγούδι  για  το  νηπιαγωγείο  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  το.
β)Να  μάθουν  την  έννοια  του  ρυθμού.

Γεωγραφία

Να  βρουν  και  να  αναγνωρίσουν  στον  χάρτη  τα  μέρη  από  τα  οποία  κατάγονται.

Φυσική  Αγωγή

Να  γυμναστούν  και  να  συνδυάσουν  τον  λόγο  με  την  κίνηση.

Εικαστικά

Να  δημιουργήσουν  με  καινούργιους  τρόπους  και  να  ευχαριστηθούν.
Να  μάθουν  να  εργάζονται  ομαδικά.




Θέμα  Δεύτερο


                             Η  Τάξη  μας!!!


Γραφή


α)  Υπαγορεύουν  στην/ ον  νηπιαγωγό  τους  κανόνες  συμπεριφοράς  που  πρέπει  να  υπάρχουν  στην  τάξη. Η / Ο  νηπιαγωγός  κάνει  καταγραφή  ώστε  να  δημιουργηθεί  ένας  πίνακας  με  με  τους  κανόνες  της  τάξης  μας.


β) Την  ίδια  δραστηριότητα  πραγματοποιούμε  και  με  τους  κανόνες  υγιεινής. Και  πάλι  κάνουμε  καταγραφή  και  δημιουργούμε  έναν  πίνακα. 


Μαθηματικά


α) Αντιστοιχούν  την  καρτέλα  με  το  όνομά  τους  κάτω  από  τη  φωτογραφία  τους.


β)  Πόσα  καρεκλάκια  χρειάζεται  η  τάξη  μας; Μετράμε  τα  παιδιά  της  τάξης  και  αντίστοιχα  βγάζουμε  συμπέρασμα  για  το  πόσα  καρεκλάκια  χρειαζόμαστε.


γ)  Αναγνωρίζουμε  το  σχήμα  διάφορων  αντικειμένων  που  υπάρχουν  μέσα  στην  τάξη. Στη  συνέχεια  μπορούμε  να  ομαδοποιήσουμε  αυτά  τα  αντικείμενα  ανάλογα  με  το  σχήμα  τους.


δ)  Τι  χρώμα  έχουν  διάφορα  αντικείμενα  που  υπάρχουν  μέσα  στην  τάξη  μας. Ομαδοποιούμε  στη  συνέχεια  τα  αντικείμενα  με  βάση  το  χρώμα  τους.


Ανάγνωση


α)  Φτιάχνουμε  καρτέλες  με  το  όνομα  κάθε  παιδιού, τις  ανακατεύουμε  και  στη  συνέχεια  ζητάμε  από  τα  παιδιά  να  βρουν  αυτή  με  το  όνομά  τους. ( Αρχικά  έχουμε  δώσει  την  καρτέλα  με  το  σωστό  όνομα  στο  κάθε  παιδί  ώστε  να  τη  " μελετήσει " , αν  τα  παιδιά  είναι  πιο  μεγάλα  μπορούμε  να  το  παραβλέψουμε  αυτό  το  κομμάτι )


β)  Αναγνωρίζουν  και  διαβάζουν  ( Είτε  με  τη  βοήθειά  μας  είτε  χωρίς )  ένα  ένα  τα  γράμματα  του  ονόματός  τους.


γ) Διαβάζουμε  το  ποίημα  12  Μήνες  Αθλητές  και  στη  συνέχεια  στίχο  στίχο  αναλύουμε  και  ανακαλύπτουμε  αυτά  που  μας  λέει  το  ποίημα.


Προφορική  Επικοινωνία


α) Παρατηρούμε  το  χώρο  της  τάξης  και  συζητάμε  τι  βλέπουμε  μέσα  σε  αυτόν.


β) Περιγράφουμε  τα  αντικείμενα  της  τάξης. (σχέδιο, χρώμα, μέγεθος  κ. λ. π. )


γ)  Προτάσεις  από  τα  παιδιά  για  το  τι  άλλο  θα  θέλανε  μέσα  στην  τάξη  να  υπάρχει.


δ)  Συζήτηση  για  τους  κανόνες  συμπεριφοράς  και  υγιεινής  που  πρέπει  να  ακολουθούμε  στο  σχολείο.




Μουσική


α)  Τραγούδι  για  τις  μέρες  της  εβδομάδας  
Λάχανα  &  Χάχανα 
Οι  μέρες  της  εβδομάδας




β)  Τραγούδι  για  τις  μέρες  της  εβδομάδας  
ΕΔΩ  ΛΙΛΙΠΟΥΠΟΛΗ
Οι  μέρες  της  εβδομάδας




γ) Μαθαίνουμε  το  τραγούδι  των  Στρουμφ
Το  σχολείο  των  στρουμφ




δ)  Τραγούδι  για  τους  μήνες






Παιδική  Λογοτεχνία


α)  "  Ο  χορός  των  7 "


Η  Δευτέρα  με  την  Τρίτη
στης  Τετάρτης  παν  το  σπίτι.
Με  την  Πέμπτη  κουβεντιάζουν,
την  Παρασκευή  φωνάζουν
παίρνουνε  και  το  Σαββάτο
και  τραβάνε  παρακάτω.
Να  την  Κυριακή  από  πλάι 
το  μαντίλι  τους  πετάει 
κι  αρχινάνε  ζωηρό
της  βδομάδας  το  χορό.


Μαθαίνουμε  το  ποίημα  και  διασκεδάζουμε  λέγοντάς  το.


β) " Δώδεκα  Μήνες  Αθλητές "


Δώδεκα  μήνες  αθλητές
στο  γήπεδο  του  χρόνου
δώδεκα  μήνες  αθλητές
κάνουν  αγώνα  δρόμου.


Ο  Γενάρης  με  μποτίνια
κι  ο  Φλεβάρης  με  παλτό
και  ο  Μάρτης  με  σορστάκι  ριγωτό.
Ο  Απρίλης  με  κασκέτο  και  με  άσπρες  ελβιέλες
και  ο  Μάιος  και  ο  Ιούνιος
μ ' άσπρες  ξώπλατες  φανέλες.


Δώδεκα  μήνες  στη  γραμμή
τινάζουνε  τα  πόδια
κι  όλοι  πηδάνε  με  ορμή
του  δρόμου  τα  εμπόδια.


Ο  Ιούλιος  ο  χίπης
με  μπλουτζίν  και  χαϊμαλιά
και  ο  Αύγουστος  με  ψάθα  και  γυαλιά.
Ο  Σεπτέμβρης  κι  ο  Οκτώβρης
με  αδιάβροχα  σακάκια
κι  ο  Νοέμβρης  κι  ο  Δεκέμβρης
με  πουλόβερ  και  σκουφάκια...


Δώδεκα  μήνες  στη  γραμμή
τινάζουνε  τα  πόδια
κι  όλοι  πηδάνε  με  ορμή
του  δρόμου  τα  εμπόδια.


Δώδεκα  μήνες  αθλητές

δώδεκα  μήνες  αθλητές
κάνουν  αγώνα  δρόμου.




Αγγλικά


Μαθαίνουμε  μερικές  λέξεις  αγγλικών


class - τάξη
school - σχολείο
teacher - δάσκαλος/ α
student - μαθητής
kindergarden - νηπιαγωγείο


Εικαστικά


α)  Κατασκευή  Παρουσιολόγιο  ( Μανιτάρι )


β)  Κατασκευή  Μέρες  της  Εβδομάδας ( Σπιτάκια  Μάγισσας ) 
Κατασκευές  για  την  τάξη


γ)  Κατασκευή  Μήνες ( Δέντρο  με  μαϊμούδες )
Κατασκευές  για  την  τάξη


δ)  Πίνακας  με  τα  σχήματα


ε)  Πίνακας  με  τα  χρώματα


στ)  Κατασκευή  για  τα  καρεκλάκια  των  παιδιών, ώστε  να  αναγνωρίζουν  τη  θέση  τους.


ζ)  Τραινάκι  γιορτών  με  γενέθλια  παιδιών


η)  Κατασκευή  για  τον  καιρό
Κατασκευές  για  την  τάξη


θ)  Δέντρα  Εποχών




                                                     ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


Να  υπαγορεύσουν  τους  κανόνες  υγιεινής  και  να  τους  ακολουθούν  στην  καθημερινότητα  του  σχολείου.


Μαθηματικά


Να  μάθουν  να  αντιστοιχούν  και  να  μετρούν.
Να  αναγνωρίσουν  τα  σχήματα  και  τα  χρώματα  των  αντικειμένων.


Ανάγνωση


Να  αναγνωρίσουν  ένα  ένα  τα  γράμματα  ξεχωριστά  ή  σε  συνδυασμό  μεταξύ  τους.


Προφορική  Επικοινωνία


Να  αναπτύξουν  την  παρατηρητικότητά  τους.
Να  μάθουν  να  περιγράφουν  και  να  εμπλουτίσουν  τον  προφορικό  τους  λόγο.
Να  συζητήσουν  και  να  μάθουν  να  κάνουν  διάλογο  μεταξύ  τους.


Μουσική


Να  μάθουν  τα  τραγούδια  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τα.


Παιδική  Λογοτεχνία


Να  μάθουν  τα  ποιήματα  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τα.


Αγγλικά


Να  μάθουν  τις  πρώτες  τους  λέξεις  στα  αγγλικά.


Εικαστικά


Να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά, να γνωρίσουν  αυτά  τα  υλικά  και  να  ευχαριστηθούν  δημιουργώντας. 






Θέμα  Τρίτο


                                                  Φθινόπωρο


Γραφή


α)  Αντιγράφουμε  όπως  μπορούμε  τη  λέξη  Φθινόπωρο  &  τους  μήνες  της  εποχής.


Μαθηματικά


α)  Βάζουμε  σε  σειρά  μεγέθους (μικρό  προς  μεγάλο) ( μεγάλο προς  μικρό ) κλαδιά  δέντρου.


β)  Μαθαίνουμε  τα  χρώματα  του  Φθινοπώρου. Ποια  είναι; Πώς  γίνονται; κ. λ. π. 


Ανάγνωση


α) - Κυκλώνω  τα  γράμματα  της  λέξης  Φθινόπωρο. ( βλ. φύλλα  εργασίας  προγραφής- προανάγνωσης )
     -  Διαβάζουμε  ένα  ένα  τα  γράμματα  της  λέξης  και  έπειτα  προχωράμε  στο  να  τα κυκλώσουμε.


Προφορική  Επικοινωνία


α) Συζήτηση  για  το  Φθινόπωρο, τους  μήνες  του  κ. λ. π. 


β)  Συζητάμε  για  τις  αλλαγές  που  παρατηρούμε  στη  φύση  την  εποχή  του  Φθινοπώρου.


Δραματική  Τέχνη


α)  Αναπαριστούμε  με  τα  χέρια  και  το  σώμα  μας  τον  τρόπο  με  τον  οποίο  πέφτουν  τα  φύλλα  από  τα  δέντρα.




Μουσική




α)  Ακούμε  τη  μουσική  του  Vivaldi  για  το  φθινόπωρο. Τι  συναισθήματα  μας  δημιουργεί; Τι  εικόνες  μας  έρχονται  στο  μυαλό  κ. λ. π. 




β)  Κινούμαστε  στο  χώρο  με  βάση  τη  μουσική  του  Vivaldi. Οι  κινήσεις  μας  ακολουθούν  την  ένταση  της  μουσικής.




Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Διαβάζουμε  την  ιστορία  "Τα  παιδιά  του  Φθινοπώρου"


β)  Ποίημα  το  Φθινόπωρο


Ο  Σεπτέμβρης  πρώτα  κρύα,
τρέχει  ανοίγει  τα  σχολεία.


Ο  Οκτώβρης  συγυρίζει,
ναφθαλίνη  σου  μυρίζει.


Κι  ο  Νοέμβρης  με  βροχή,
σκάβει, σπέρνει  όλη  τη  γη.


Του  φθινοπώρου  παιδιά,
και  τα  τρία  πολλή  δουλειά.  
( Ρένα  Καρθαίου )




Έρχεται  φθινόπωρο!
φώναξε  τ' αγέρι.
Χελιδόνια, φύγετε
στου  νοτιά  τα  μέρη.


Έρχεται  φθινόπωρο!
λέει  το  συννεφάκι.
Πρωτοβρόχια  φτάνουνε,
ξέψυχο  δεντράκι.


Έρχεται  φθινόπωρο!
είπε  το  σχολείο.
Τα  λουλούδια  κλείστηκαν 
μέσα  στο  βιβλίο.
(Βασίλης  Χαρωνίτης)


Βιολογία


α)  Μαθαίνουμε  τα  φρούτα  Φθινοπώρου.


β)  Συζητάμε  για  τον  καιρό  του  Φθινοπώρου  και  τις  αλλαγές  του  αυτήν  την  εποχή.


Φυσική  Αγωγή


α)  Φύλλα  στον  άνεμο  με  καλαμάκι. 
(Προσπαθούμε  να  κινήσουμε  ένα  φύλλο  χρησιμοποιώντας  μόνο  την  αναπνοή  μας)


Φυσικές  Επιστήμες


α)  Μαθαίνουμε  τον  κύκλο  του  νερού.


Εικαστικά


α)  Ομαδική  εργασία  " Φθινόπωρο ".


β)  Τύπωμα  φρούτων  Φθινοπώρου.


γ)  Φθινοπωρινά  δέντρα  ( ζωγραφική  &  κατασκευές ).


δ)  Τύπωμα  από  φύλλα.


ε)  Κατασκευή  φρούτα  φθινοπωρινά (χαρτόνι  κάνσον).


στ)  Σύννεφα - ομπρέλες  μόμπιλε.


ζ)  Κατασκευή  ομπρέλας  (χαρτόνι  κάνσον).


η)  Ζωάκια  με  ομπρέλες. 


θ)  Κολάζ  τον  κύκλο  του  νερού.




                                ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  λέξεις.


Μαθηματικά


Να  μάθουν  την  έννοια  του  μικρού  και  του  μεγάλου.
Να  μάθουν  τα  χρώματα  του  φθινοπώρου  και  πώς  αυτά  παράγονται.


Ανάγνωση


Να  αναγνωρίσουν  τα  γράμματα  των  λέξεων  και  να  τα  ξεχωρίσουν  ανάμεσα  στα  υπόλοιπα.


Προφορική  επικοινωνία


Να  συζητήσουν, να  ανταλλάξουν  απόψεις  και  να  κάνουν  διάλογο  μεταξύ  τους.
Να  μάθουν  να  παρατηρούν  τον  κόσμο  γύρω  τους.


Δραματική  Τέχνη


Να  μάθουν  να  χρησιμοποιούν  το  σώμα  τους  για  να  αποδώσουν  μια  κίνηση.


Μουσική


Να  ακούσουν  τη  μουσική  για  το  Φθινόπωρο  και  να  συζητήσουν  για  τις  εικόνες  και  τα  συναισθήματα  που  τους  έρχονται  στο  μυαλό  ακούγοντάς  την.
Να  συνδυάσουν  τις  κινήσεις  του  σώματος  με  τη  μελωδία  της  μουσικής.


Παιδική  Λογοτεχνία


Να  ευχαριστηθούν  ακούγοντας  τις  ιστορίες  και  να  συζητήσουν  τον  περιεχόμενό  τους  μετά  από  την  ανάγνωση  των  ιστοριών.


Βιολογία


Να  γνωρίσουν  τα  φρούτα  του  φθινοπώρου  και  να  τα  δοκιμάσουν  για  να  γνωρίσουν  τη  γεύση  τους.
Να  συζητήσουν  τις  αλλαγές  του  καιρού  και  να  μάθουν  τους  λόγους  για  τους  οποίους  συμβαίνουν.


Φυσική  Αγωγή


Να  μάθουν  να  ελέγχουν  την  αναπνοή  τους.


Φυσικές  Επιστήμες


Να  γνωρίσουν  τον  κύκλο  του  νερού  και  πώς  αυτός  " λειτουργεί ".


Εικαστικά


Να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά, να  διασκεδάσουν  και  να  ευχαριστηθούν  μέσα  από  τη  διαδικασία  της  δημιουργίας  τους.




Θέμα  Τέταρτο


                                                        Τρύγος


Γραφή


α)  Αντιγράφουμε  τις  λέξεις  "τρύγος"  &  "σταφύλι"  όπως  μπορούμε.


Μαθηματικά


α)  Συμπληρώνουμε  τους  κύκλους  και  φτιάχνουμε  ένα  τσαμπί  σταφύλι.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Συζήτηση  για  τον  τρύγο. Τι  είναι  τρύγος  κ. λ. π. 


β)  Να  γνωρίσουν  τα  διαφορετικά  ονόματα  που  αναφέρονται  στο  μήνα  Σεπτέμβριο
"Τρυγητής" κ. λ. π. 


Δραματική  Τέχνη


α)  Αναπαριστούμε  μια  μέρα  στο  αμπέλι, αφού  έχουμε  παρακολουθήσει  βίντεο  και  φωτογραφίες  από  το  πώς  εργάζονται  οι  άνθρωποι  στα  αμπέλια, στη  συνέχεια  αναπαριστούμε  αυτές  τις  κινήσεις  σαν  να  βρισκόμαστε  κ  εμείς  εκεί.


Μουσική


α)  Τραγούδι  "Μπαίνω  μεσ' τ' Αμπέλι"




β)  Τραγούδι  " Τσιριτρό "




Μυθολογία


Να  γνωρίσουν  το  μύθο  του  θεού  Διόνυσου.


Βιολογία


α) Τα  προϊόντα  που  παίρνουμε  από  τα  σταφύλια.


β)  Δοκιμάζουμε  χυμό  από  σταφύλια.




Φυσική  Αγωγή


α)  Παιχνίδι  "Ρόγα  από  σταφύλι"


Σε  ένα  πιάτο  ρίχνουμε  αλεύρι. Στη  μέση  του  πιάτου, μέσα  στο  αλεύρι  βάζουμε  μια ρόγα  από  σταφύλι  την  οποία  τα  παιδιά  πρέπει  να  πιάσουν  με  το  στόμα  χωρίς  να  χρησιμοποιήσουν  τα  χέρια  τους. 


β)  Επίσκεψη  σε  εργοστάσιο  παραγωγής  κρασιού.


Εικαστικά


α)  Κατασκευή  Κλαδευτήρι


β)  Κατασκευή  σταφύλια  (καπάκια, χαρτόνι)


γ)  Κατασκευή  Γεωργός  στο  χωράφι


δ)  Ζωγραφική  σταφύλι  με  φύλλο  με  τύπωμα  σφουγγαριού.




                                                     ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


α)  Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  λέξεις.


Μαθηματικά


α)  Να  μάθουν  να  σχηματίζουν  κύκλους  ακολουθώντας  μια  συγκεκριμένη  πορεία.


Προφορική  επικοινωνία


α)  Να  μάθουν  να  συζητούν  και  να  ανταλλάζουν  απόψεις  μεταξύ  τους.


Δραματική  Τέχνη


α)  Να  μιμηθούν  και  να  αναπαραστήσουν  μια  μέρα  στο  αμπέλι.


Μουσική


α)  Να  μάθουν  τα  τραγούδια  και  να  ευχαριστηθούν  ακούγοντάς  τα.


Μυθολογία


α)  Να  γνωρίσουν  το  μύθο  και  να  ευχαριστηθούν  ακούγοντάς  τον.


Βιολογία


α)  Να  γνωρίσουν  τα  προϊόντα  που   παράγονται  από  τα  σταφύλια.


β)  Να  γευτούν  τον  χυμό  από  τα  σταφύλια.


Φυσική  Αγωγή


α)  Να  ευχαριστηθούν  παίζοντας  το  παιχνίδι  και  να  διασκεδάσουν.


β)  Να  παρατηρήσουν  από  κοντά  τη  διαδικασία  με  την  οποία  παράγεται  το  κρασί.


Εικαστικά


α)  Να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά  και   να  ευχαριστηθούν  μέσα  από  τις  δημιουργίες  τους.








Θέμα  Πρώτο


                                     ΒΡΟΧΗ


Γραφή


α)  Αντιγράφουμε  όπως  μπορούμε  τη  λέξη  βροχή!!!


Μαθηματικά


α)  Μετράμε  τα  γράμματα  της  λέξης  και  τα  αντιστοιχούμε  στον  σωστό  αριθμό.


β)  Αντιστοιχούμε  τη  λέξη  βροχή  με  άλλες  λέξεις  που  έχουν  τον  ίδιο  αριθμό  γραμμάτων  με  αυτή.


Ανάγνωση
( Λέξη : Βροχή )
α)  Αναγνωρίζω  τη  λέξη  και  την  κυκλώνω  μέσα  σε  προτάσεις  και  ανάμεσα  σε  άλλες  λέξεις.


β)  Αναγνωρίζω  τα  γράμματα  της  λέξης  ένα  προς  ένα  και  βρίσκω  λέξεις  που  να  ξεκινούν  από  αυτά  τα  γράμματα.


γ)  Κυκλώνω  τα  γράμματα  της  λέξης  ανάμεσα  σε  άλλα  γράμματα.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Συζήτηση  για  τη  βροχή ( τι  ξέρουμε  γι  αυτήν, πώς  πέφτει  από  τα  σύννεφα  κ. λ. π. )


β)  Δημιουργούμε  μια  δική  μας  ιστορία  με  όνομα  "  Η  Πολύχρωμη  Βροχή  ". Εμείς  ξεκινάμε  την  ιστορία  και  τη  συνέχεια  την  δίνουν  τα  παιδιά.


Δραματική  Τέχνη


α)  Παιχνίδι  βροχής  με  τα  δάχτυλά  μας. Ξεκινάμε  το  παιχνίδι  μας  λέγοντας  πως  ξεκίνησε  να  ψιχαλίζει, τότε  τα  παιδιά  αρχίζουν  να  χτυπούν  ένα  δάχτυλό  τους  στην  παλάμη  τους. Η  βροχή  δυναμώνει, χτυπάμε  δύο  δάχτυλα  στην  παλάμη  μας. Η  βροχή  πέφτει  ακόμα  πιο  δυνατά, καταιγίδα, χτυπάμε  παλαμάκια. Η  βροχή  είναι  πάρα  μα  πάρα  πολύ  δυνατή... χτυπάμε  παλαμάκια  και  τα  πόδια  μας  στο  πάτωμα. Ακριβώς  την  ίδια  διαδικασία  κάνουμε  και  για  να  σταματήσει  η  βροχή  ακολουθώντας  τα  παραπάνω  βήματα  αντίστροφα.


Μουσική


α)  Ακούμε  τη  μουσική  του  Μάνου  Χατζηδάκη  με  θέμα  Βροχή. 






Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Διαβάζουμε  ιστορίες  που  σχετίζονται  με  τη  βροχή.
π. χ. 
Μια  βροχερή  μέρα
Πέφτει, Πέφτει  η  σταγόνα
Η  κιβωτός  του  Νώε κ. λ. π. 


Φυσικές  Επιστήμες


α)  Μιλάμε  για  τον  κύκλο  της  βροχής. Από  που  ξεκινάει, πώς  συνεχίζει  και  που  καταλήγει.


Ηλεκτρονικός  Υπολογιστής


α)  Αντιγράφουμε  στον  υπολογιστή  την  λέξη  Βροχή.


Εικαστικά


α)  Κατασκευή  Ομπρέλα  από  χαρτόνι  κάνσον.


β)  Κατασκευή  ράβδος  βροχής.


γ)  Ομαδική  εργασία, συννεφιασμένος  ουρανός, έτοιμος  για  βροχή.


δ)  Ελεύθερο  σχέδιο, Ζωγραφίζουμε  τη  βροχή.


ε)  Μόμπιλε  ομπρέλες  στη  βροχή.


στ)  Σαλιγκάρι  στη  βροχή. Κολάζ  με  διάφορα  υλικά.






                                                            ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


α)  Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τη  λέξη  βροχή.


Μαθηματικά


α)  Να  μετρήσουν  και  να  αντιστοιχίσουν  το  πλήθος  των  γραμμάτων  με  το  σωστό  αριθμό.


β)  Να  αντιστοιχίσουν  λέξεις  με  ίδια  ποσότητα  γραμμάτων.


Ανάγνωση


α)  Να  αναγνωρίσουν  τη  λέξη  Βροχή  μέσα  σε  προτάσεις  και  ανάμεσα  σε  άλλες  λέξεις.


β)  Να  αναγνωρίσουν  ένα  ένα  τα  γράμματα  της  λέξης  και  να  βρουν  λέξεις  που  να  ξεκινούν  από  αυτά  τα  γράμματα.


γ)  Να  αναγνωρίσουν  τα  γράμματα  της  λέξης  και  να  τα  κυκλώσουν  μέσα  στην  Α/Β.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Να  συζητήσουν, να  μάθουν  και  να  ανακαλύψουν  μέσα  από  μια  συζήτηση.


β)  Να  δημιουργήσουν  και  να  βάλουν " σε  λειτουργία "  τη  φαντασία  τους.


Δραματική  τέχνη


α)  Να  συγχρονίσουν  τις  κινήσεις  τους  σύμφωνα  με  αυτά  που  τους  λέμε.


Μουσική


α)  Να  ακούσουν  τη  μουσική  και  να  ευχαριστηθούν.


Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Να  διαβάσουν  τις  ιστορίες  και  να  ευχαριστηθούν  ακούγοντάς  τες.


Φυσικές  επιστήμες


α)  Να  γνωρίσουν  τον  κύκλο  του  νερού.


Η/Υ


α)  Να  μάθουν  να  χρησιμοποιούν  τον  ηλεκτρονικό  υπολογιστή.


Εικαστικά


α)  Να  δημιουργήσουν  με  νέες  τεχνικές, νέα  υλικά  και  να  ευχαριστηθούν.




             
Θέμα  Δεύτερο


                             OIΚΟΓΕΝΕΙΑ


Γραφή


α)  Αντιγράφουμε  τα  ονόματα  της  οικογένειάς  μας.


β)  Αντιγράφουμε  τη  λέξη  " Οικογένεια "


Μαθηματικά


α)  Πόσα  μέλη  έχει  η  οικογένεια  του  κάθε  παιδιού; Καταγραφή


β)  Αντιστοιχούμε  τα  μέλη, της  κάθε  οικογένειας, με  τον  σωστό  αριθμό.


γ)  Αντιστοιχούμε  τα  παιδιά  που  έχουν  τον  ίδιο  αριθμό  μελών  στην  οικογένειά  τους.


δ)  Φτιάχνουμε  πίνακα ( διπλής  εισόδου )  στον  οποίο  καταγράφουμε  τα  μέλη  της  οικογένειας  κάθε  παιδιού. 


Ανάγνωση


α)  Κυκλώνουμε  τα  γράμματα  των  λέξεων  ( Πατέρας, Μητέρα, Παππούς κ. λ. π. ) 


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Παιχνίδι  γνωριμίας  με  μπάλα. Μόνο  που  αυτή  τη  φορά  αναφερόμαστε  στα  μέλη  της  οικογένειάς  μας  κ. λ. π. 


β)  Συζήτηση  για  το  τι  είναι  η  οικογένεια  για  τους  ανθρώπους, τι  μας  προσφέρει  κ. λ. π. 


γ)  Τι  άλλες  οικογένειες, εκτός  από  των  ανθρώπων, υπάρχουν; Οικογένειες  φρούτων, επίπλων, ζώων κ. λ. π. 


Δραματική  Τέχνη


α)  Μοιράζουμε  ρόλους  στα  παιδιά  &  τα  χωρίζουμε  σε  ομάδες. Κάθε  ομάδα  αναπαριστά  μια  οικογένεια. Αναπαριστούμε  μια  οικογένεια  την  ώρα  του  φαγητού, την  ώρα  που  συζητά  κ. λ. π. 


Μουσική


α)  Μιλάμε  για  τα  μουσικά  όργανα  και  τα  χωρίζουμε  σε  οικογένειες. (πνευστών, εγχόρδων, κρουστών)


Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Μαθαίνουμε  το  ποίημα  " Η  γελαστή  οικογένεια ".


Πάνω  στο  άσπρο  το  χαρτί
ζωγραφίζω  ένα  σπιτάκι
καναπέ, χαλί  και  τζάκι


Καθιστούς  στον  καναπέ
σχεδιάζω  έναν  πατέρα
δυο  παιδιά  και  μια  μητέρα


Και  επειδή  θέλω  πολύ
να  φανεί  στη  ζωγραφιά  μου
η  χαρά  που  χει  η  καρδιά  μου


των  χειλιών  τις  άκρες  κάνω
προς  τα  πάνω  να  κοιτάνε 
κι  έτσι  όλοι  τους  γελάνε.
( Μαρία  Γουμενοπούλου )


Γεωγραφία


α)  Έχουμε  ζητήσει  από  τα  παιδιά  να  μάθουν  την  περιοχή  από  την  οποία  κατάγεται  η  οικογένεια  τους. Φέρνουμε  στην  τάξη  τον  χάρτη  της  Ελλάδος  ή  τον  παγκόσμιο ( σε  περίπτωση  αλλοδαπών  παιδιών ). Ανακαλύπτουμε  στο  χάρτη  της  περιοχές  καταγωγής  του  κάθε  παιδιού. Πόσο  μακριά  από  την  πόλη  μας  είναι κ. λ. π. 


Βιολογία


α)  Διαβάζουμε  παιδική  εγκυκλοπαίδεια  για  το  πως  δημιουργείται  η  οικογένεια.


Αγγλικά


α)  Μαθαίνουμε  τις  πρώτες  μας  Αγγλικές  λέξεις. mother- father κ. λ. π. 


Εικαστικά


α)  Κατασκευή  Γενεαλογικό  Δέντρο


β)  Κολάζ  οικογένειες  αντικειμένων, ανθρώπων  κ. λ. π. 


γ)  Κατασκευή  κορνίζα  μέσα  στην  οποία  τοποθετούμε  φωτογραφία  της  οικογένειας  του  παιδιού. ( έχουμε  ζητήσει  από  τα  παιδιά  να  μας  φέρουν  μία  οικογενειακή  φωτογραφία )




                                 ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


α) Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  λέξεις. ( τα  ονόματα  από  τα  μέλη  της  οικογένειάς  τους, ή  τα  μέλη, μητέρα, πατέρας κ. λ. π. )


Μαθηματικά


α)  Να  μετρήσουν  με  το  μυαλό  τους, τα  μέλη  της  οικογένειάς  τους.


β)  Να  αντιστοιχήσουν  την  ποσότητα  των  ατόμων  με  τον  σωστό  αριθμό.


γ)  Να  αντιστοιχίσουν  ( σε  έναν  πίνακα )  τα  ονόματα  των  παιδιών  που  έχουν  τα  ίδια  μέλη.


δ)  Να  μάθουν  τη  λειτουργία  ενός  πίνακα  (διπλής  όψης)  και  να  συμμετέχουν  στη  δημιουργία  του.


Ανάγνωση


α)  Να  αναγνωρίσουν  τα  γράμματα  των  λέξεων  και  να  τα  κυκλώσουν.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Να  παρουσιάσουν  τις  οικογένειές  τους  και  να  μιλήσουν  γι  αυτές  μέσα  από  το  παιχνίδι.


β)  Να  συζητήσουν  και  να  μάθουν  πώς  να  κάνουν  διάλογο.


γ)  Να  γνωρίσουν  και  μερικά  άλλα  είδη  οικογενειών.


Δραματική  Τέχνη


α)  Να  αναπαραστήσουν  ρόλους  και  να  υποδυθούν  ανθρώπινες  συμπεριφορές.


Μουσική


α)  Να  γνωρίσουν  τις  οικογένειες  των  μουσικών  οργάνων.


Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Να  μάθουν  το  ποιηματάκι  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  το.


Γεωγραφία


α)  Να  ανακαλύψουμε  στο  χάρτη  την  περιοχή  καταγωγής  κάθε  παιδιού.


Βιολογία


α)  Να  γνωρίσουν  τον  τρόπο  με  τον  οποίο  δημιουργείται  η  οικογένεια.


Αγγλικά


α)  Να  μάθουν  τις  πρώτες  λέξεις  τους  στα  Αγγλικά.


Εικαστικά


α)  Να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά  και  να  ευχαριστηθούν.




Θέμα  Τρίτο


                              TΑ  ΖΩΑ  ΤΟΥ  ΔΑΣΟΥΣ


Γραφή


α)  Αντιγράφουμε  όπως  μπορούμε  διάφορα  ζώα  του  δάσους. 
( αλεπού, καφέ  αρκούδα, σκιουράκια, κουκουβάγια, χελώνα, λαγός, σκατζόχοιρος, ελάφι, βατραχάκι)

Μαθηματικά


α)  Αντιστοιχίζουμε  τις  μητέρες  με  τα  μικρά  τους.


Ανάγνωση


α)  Κυκλώνω  τα  γράμματα  των  λέξεων.


β)  Διαβάζουμε  ένα  ένα  τα  γράμματα  από  τα  ονόματα  των  ζώων, δείχνοντάς  τα  κάθε  φορά.


γ)  Έχουμε  κάρτες  με  τα  γράμματα  της  Α/Β  και  διαλέγουμε  αυτές  τις  κάρτες  με  τα σωστά  γράμματα  που  σχηματίζουν  τη  λέξη.




Προφορική  Επικοινωνία


α)  Συζητάμε  για  το  ποια  είναι  τα  ζώα  του  δάσους, για  το  περιβάλλον  στο  οποίο  ζούνε  και  πώς  μπορούμε  να  τα  βοηθήσουμε  κ. λ. π. 


β)  Διαβάζουμε  εγκυκλοπαίδεια  για  τα  ζώα  του  δάσους


Μουσική


α)  Μαθαίνουμε  τραγούδια  για  τα  ζώα  του  δάσους.( η κουκουβάγια, το ελάφι κ. λ. π. ) 


Η  κουκουβάγια






Λαϊκή  Παράδοση


α)  Αινίγματα  για  τα  ζώα  του  Δάσους.


Σιγανή  σιωπηλή, το σαμάρι  κουβαλεί.
Τι  είναι;
( η  χελώνα )


Τρέχει  σαν  πουλί
μα  πουλί  δεν  είναι
Έχει  αυτιά  γαϊδάρου
μα  γάϊδαρος  δεν  είναι.
Τι  είναι;
( Ο  Λαγός )


Δειλός  πολυκυνήγητος
ποτέ  δεν  κλείνει  μάτι
μ΄αυτιά  σαν  του  γαϊδάρου
και  γρήγορος  σαν  άτι.
Τι  είναι;
( Ο  λαγός )


β) Παροιμίες  για  τα  ζώα  του  δάσους.


Άλλα  τα  μάτια  του  λαγού  &  άλλα  της  κουκουβάγιας.


Δύο  λαγούς  σαν  κυνηγάς  και  οι  δυο  θε  να  σου  φύγουν.


γ)  Διαβάζουμε  τους  μύθους  του  Αισώπου,
" Ο  λαγός  &  η  χελώνα "
"Η  αλεπού  &  τα  σταφύλια "


Γεωγραφία  


α)  Στον  χάρτη  της  Ελλάδας  ανακαλύπτουμε  τις  περιοχές  με  τα  μεγαλύτερα  δάση  στην  Ελλάδα!  Την  ίδια  δραστηριότητα  μπορούμε  να  την  κάνουμε  και  στον  παγκόσμιο  χάρτη.


Φυσική  Αγωγή


α)  Αγώνας  δρόμου  " Λαγουδάκια "
Τα  παιδιά  κάνουν  έναν  αγώνα  δρόμου  αντί  όμως  να  τρέχουν  κανονικά, "περπατούν"  πηδούν, όπως  τα  λαγουδάκια.


β)  Σκυταλοδρομία  "  Μαζεύω  Κάστανα  "
Χωρίζουμε  τα  παιδιά  σε  δύο  ομάδες. Κάθε  ομάδα  πρέπει  να  μαζέψει  τα  κάστανα  πρώτη  στο  καλάθι. Όποια  ομάδα  τα  μαζέψει  πρώτη  κερδίζει.


Αγγλικά


α)  Λέξεις  στα  αγγλικά.
( forest, rabbit, turtle κ. λ. π. )


Εικαστικά


α)  Ομαδική  κατασκευή  ζώα  του  δάσους  στο  δάσος  τους.


β)  Κατασκευή  με  χαρτόνι  ζώα  του  δάσους. ( χελώνα, κουκουβάγια, σκατζόχοιρος, βατραχάκι κ. λ. π. )


γ)  Το  δικό  μας  παζλ. Με  αφορμή  το  μύθο  του  Αισώπου  φτιάχνουμε  το  δικό  μας  παζλ. " Ο  λαγός  και  η  Χελώνα "






                                  ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


α)  Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  λέξεις.


Μαθηματικά


α)  Να  αντιστοιχίσουν  τις  μητέρες  με  τα  μικρά  τους.


Ανάγνωση


α)  Να  αναγνωρίσουν  τα  γράμματα  των  λέξεων.


β)  Να  σχηματίσουν  τις  λέξεις  μέσα  από  το  παιχνίδι.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Να  μάθουν  να  χρησιμοποιούν  τη  συζήτηση  σαν  μέσο  για  να  μάθουν  πληροφορίες.


β)  Να  γνωρίσουν  καλύτερα  τα  ζώα  του  δάσους, μέσα  από  την  ανάγνωση  της  εγκυκλοπαίδειας.


Μουσική


α)  Να  μάθουν  τα  τραγούδια  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τα.




Λαϊκή  Παράδοση


α)  Να  μάθουν  τα  αινίγματα  και  τις  παροιμίες  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τες.


β)  Να  ακούσουν  το  μύθο  να  τον  μάθουν  και  να  ευχαριστηθούν.


Γεωγραφία


α) Να  ανακαλύψουν  στο  χάρτη  τις  περιοχές  που  βρίσκονται  τα  δάση  και  να  μάθουν  να  χρησιμοποιούν  έναν  χάρτη  και  να  αναγνωρίζουν  τα  σύμβολά  του.


Φυσική  Αγωγή


α) Να  ασκηθούν  μέσα  από  τα  παιχνίδια.


Αγγλικά


α)  Να  μάθουν  τις  πρώτες  τους  λέξεις  στα  Αγγλικά.


Εικαστικά


α)  Να  κατασκευάσουν  και  να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά.




Θέμα  Τέταρτο


                                                        28η  ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ


Γραφή


α)  Αντιγράφουμε  όπως  μπορούμε  την  ημερομηνία.
28η   Οκτωβρίου  1940


β)  Αντιγράφουμε  όπως  μπορούμε  τη  λέξη  "  ΟΧΙ "


Μαθηματικά


α)  Μαθαίνουμε  την  ημερομηνία  28/ 10/ 1940
( μονάδες, δεκάδες, χιλιάδες )


Ανάγνωση


α)  Διαβάζουμε  ένα  ένα  τα  γράμματα  της  φράσης  " ΟΧΙ " και  βρίσκουμε  και  άλλες  λέξεις  που  να  ξεκινούν  από  αυτά.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Συζήτηση  για  το  τι  γνωρίζουμε  γι  αυτή  την  επέτειο. 


β)  Ανταλλαγή  απόψεων  και  γνώσεων.




Δραματική  Τέχνη


α)  Με  αφορμή  την  επέτειο  της  28ης  Οκτωβρίου, οργανώνουμε  γιορτή  με  σκετς  και  ρόλους  για  τα  παιδιά.


Μουσική


α)  Τραγούδια  για  την  επέτειο  αυτή.


Κορόιδο  Μουσολίνι




Βάζει  ο  Ντούτσε  τη  στολή  του




Παιδιά  της  Ελλάδος  παιδιά






Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Διαβάζουμε  ιστορίες  που  αναφέρονται  σε  εκείνη  την  εποχή.


β)  Μαθαίνουμε  ποιήματα  για  εκείνη  την  εποχή.


Ιστορία


α)  Πώς  ξεκίνησε  ο  πόλεμος, ποιος  είπε  το  " ΟΧΙ "  διαβάζουμε  ιστορικά  γεγονότα  εκείνης  της  εποχής.


Γεωγραφία


α)  Βρίσκουμε  στο  χάρτη  της  Ελλάδος  τις  περιοχές  στις  οποίες  έγιναν  οι  πρώτες  μάχες. 


Αγγλικά


α)  Μαθαίνουμε  στα  Αγγλικά  τη  λέξη  ΟΧΙ.


Η/ Υ


α)  Αντιγράφουμε  στον  υπολογιστή  τη  λέξη  " ΟΧΙ "  και  την  ημερομηνία  "  28η  Οκτωβρίου "


Εικαστικά


α)  Καδράκι  του  " ΟΧΙ "


β)  Τύπωμα  του  "  ΟΧΙ "


γ)  Στεφανάκι  του  "ΟΧΙ "


δ)  Ελληνική  σημαία


ε)  Στρατιώτης




                                                      ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


α)  Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  ημερομηνίες  και  τις  λέξεις.


Μαθηματικά


α)  Να  μάθουν  να  διαβάζουν  ημερομηνίες.


Ανάγνωση


α)  Να  αναγνωρίσουν  τα  γράμματα  και  να  βρουν  λέξεις  που  να  ξεκινούν  από  αυτά.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Να μάθουν  να  συζητούν  και  να  ανταλλάσσουν  απόψεις  μέσα  από  τον  διάλογο.


Δραματική  Τέχνη


α)  Να  μάθουν  τα  λόγια  τους  και  να  μπορέσουν  να  αποδώσουν  έναν  ρόλο.


Μουσική


α)  Να  μάθουν  τα  τραγούδια  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τα.


Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Να  ακούσουν  τις  ιστορίες, να  μάθουν  μέσα  από  αυτές  και  να  ευχαριστηθούν.


Ιστορία


α)  Να  γνωρίσουν  και  να  μάθουν  τα  ιστορικά  αυτά  γεγονότα.


Γεωγραφία


α)  Να  βρουν  στο  χάρτη  τις  περιοχές  στις  οποίες  έγιναν  οι  πρώτες  μάχες.


Αγγλικά


α)  Να  μάθουν  τις  πρώτες  λέξεις  τους  στα  Αγγλικά.


Η/ Υ


α)  Να  μάθουν  να  χρησιμοποιούν  και  να  γράφουν  στον   Υπολογιστή.


Εικαστικά


α)  Να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά  και  να  ευχαριστηθούν.












Θέμα  Πρώτο


                   Ο  ΚΑΙΡΟΣ  &  ΟΙ  ΑΛΛΑΓΕΣ  ΤΟΥ


Γραφή


α)  Αντιγράφουμε  όπως  μπορούμε  τις  λέξεις  
( Καιρός, Βροχή, Σύννεφα, Ήλιος  κ. λ. π. )


β)  Να  αντιγράψουν  τη  λέξη  που  αναφέρεται  σε  μια  εικόνα  καιρού.
( Συννεφιά, Ηλιοφάνεια κ. λ. π. )




Μαθηματικά


α)  Αντιστοιχίζουμε  τις  εικόνες  του  καιρού  με  τις  εικόνες  των  ρούχων.


β)  Καταγράφουμε  για  μία  εβδομάδα  τη  θερμοκρασία  του  καιρού  την  οποία  μετράμε  με  θερμόμετρο.




Ανάγνωση


α)  Δημιουργούμε  τη  δική  μας  ιστορία. "  Το  ταξίδι  μιας  σταγόνας  ". Ξεκινάμε  εμείς  την  ιστορία  και  τα  παιδιά, χρησιμοποιώντας  τη  φαντασία  τους, δίνουν  συνέχεια  σε αυτήν.


β)  Αναγνώριση  οικείων  λέξεων  μέσα  σε  κείμενα. Διαβάζουμε  κείμενα  που  αναφέρονται  στον  καιρό  και  αναγνωρίζουμε  λέξεις  με  αντίστοιχες  άλλες.
 π.χ  νεφώδεις, ηλιοφάνεια κ. λ. π. 


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Διαβάζουμε  αποσπάσματα  από  δελτία  καιρού  και  τα  συζητάμε. Ποιος  είναι  ο  καιρός κ. λ. π. 


β)  Συζήτηση  για  την  αλλαγή  των  ρούχων  μας  ανάλογα  με  τον  καιρό.


Δραματική  Τέχνη


α)  Τα  παιδιά, αφού  έχουν  παρακολουθήσει  κάποια  δελτία  καιρού, καλούνται   να  παρουσιάσουν  αυτά  τα  δελτία  καιρού  μπροστά  από  τον  χάρτη  της  Ελλάδος.


β)  Μέσα  από  την  παντομίμα  τα  παιδιά  αποδίδουν  με  κινήσεις  διάφορα  καιρικά  φαινόμενα.


Μουσική


α)  Ακούμε  από  το  ράδιο  τους  ήχους  από  διάφορα  καιρικά  φαινόμενα  και  προσπαθούμε  να  τα  αναγνωρίσουμε.


Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Διαβάζουμε  την  Ιστορία, "  Ο  Βοριάς  &  ο  Ήλιος ".


Λαϊκή  Παράδοση


α)  Μαθαίνουμε  παροιμίες  που  σχετίζονται  με  διάφορα  φαινόμενα  του  καιρού.


Γεωγραφία


α)  Συνδέουμε  τον  καιρό  με  διάφορες  περιοχές. Κάνει  παντού  τον  ίδιο  καιρό; κ. λ. π. 


Βιολογία


α)  Τρόποι  με  τους  οποίους  μπορεί  να  προστατευτεί  ο  άνθρωπος  από  τα  διάφορα  καιρικά  φαινόμενα.


Αγγλικά


α)  Μαθαίνουμε  τις  πρώτες  μας  λέξεις  στα  Αγγλικά.
( καιρός, σύννεφα, ήλιος κ. λ. π. )


Εικαστικά


α)  Μουσικό  όργανο  της  βροχής.


β)  Καδράκι  καιρού


γ)  Βροχόμετρο






                                   ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


α)  Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  λέξεις.


β)  Να  βρουν  ποια  λέξη  αντιστοιχεί  στην  εικόνα  και  να  την  αντιγράψουν.


Μαθηματικά


α)  Να  αντιστοιχίσουν  σωστά  τις  εικόνες.


β)  Να  μάθουν  να  χρησιμοποιούν  θερμόμετρο  που  μετράει  τη  θερμοκρασία  του  καιρού  και  να  την  καταγράψουν.


Ανάγνωση


α)  Να  χρησιμοποιήσουν  τη  φαντασία  τους  για  να  δημιουργήσουν  μια  ιστορία.


β)  Να  αναγνωρίσουν  τις  λέξεις.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Να  γνωρίσουν  τη  γλώσσα  που  χρησιμοποιείται  στα  δελτία  καιρού, τις  λέξεις  κ. λ. π. 


β)  Να  συζητήσουν  για  ποιον  λόγο  αλλάζουμε  ρούχα  ανάλογα  με  τον  καιρό  και  να  ανταλλάξουν  απόψεις  μέσα  από  το  διάλογο.


Δραματική  Τέχνη


α)  Να  αναπαραστήσουν  και  να  αντιγράψουν  το  ρόλο  του  παρουσιαστή  του  καιρού.


β)  Να  περιγράψουν  μέσα  από  την  παντομίμα  διάφορα  καιρικά  φαινόμενα.


Μουσική


α)  Να  αναγνωρίσουν  τους  ήχους  διάφορων  καιρικών  φαινομένων.


Παιδική  Λογοτεχνία


α)  Να  διασκεδάσουν  ακούγοντας  την  ιστορία  και  να  μάθουν  μέσα  από  αυτήν.


Λαϊκή  Παράδοση


α)  Να  μάθουν  τις  παροιμίες  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τες.


Γεωγραφία


α)  Να  μάθουν  για  τις  αλλαγές  του  καιρού  ανάλογα  με  την  περιοχή  στην  οποία  βρισκόμαστε.


Βιολογία


α)  Να  γνωρίσουν  τους  τρόπους  με  τους  οποίους  προφυλασσόμαστε  από  τα  διάφορα  καιρικά  φαινόμενα.


Εικαστικά 



α)  Να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά  και  να  ευχαριστηθούν.






                              OI  KATOIKIEΣ  &
         η  εξέλιξη  τους  στο  πέρασμα  των  χρόνων


Γραφή


α)  Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  λέξεις.
( Σπίτι, σπηλιά, ουρανοξύστης  κ. λ. π. )


Μαθηματικά


α)  Πόσα  δωμάτια  έχει  το  σπίτι  μας; Σε  ποιον  όροφο  μένουμε; 
Αντιστοιχούμε  με  τους  σωστούς  αριθμούς.


β)  Αντιστοιχούμε  ανθρώπους  από  διάφορες  περιοχές  του  κόσμου, με  τις  ανάλογες  κατοικίες  των  περιοχών.


γ)  Δίνουμε  στα  παιδιά  διάφορα  κομμάτια  από  χαρτόνι  σε  διάφορα  σχήματα  και  τους  ζητάμε  να  φτιάξουν  σπιτάκια.


Ανάγνωση


Αναγνωρίσουμε  τα  γράμματα  των  λέξεων ( κατοικία, ουρανοξύστης, σκηνή, σπηλιά  κ. λ. π. )  και  βρίσκουμε  και  λέξεις  που  να  ξεκινούν  από  αυτά.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Συζήτηση  για  το  που  έμενε  παλιά  ο  άνθρωπος  και  που  τώρα. Ανταλλαγή  απόψεων  και  γνώσεων. 


β)  Διαβάζουμε  εγκυκλοπαίδειες  για  τις  κατοικίες  και  παρατηρούμε  εικόνες.


Μουσική


α)  Τραγούδια  που  μιλούν  για  το  σπίτι.


Να  κάνουμε  ένα  σπίτι




Ιστορία


α)  Μαθαίνουμε  την  εξέλιξη  των  σπιτιών  στο  πέρασμα  των  χρόνων. Ποια  ήταν  η  πρώτη  κατοικία  του  ανθρώπου  κ. λ. π. 


Λαϊκή  Παράδοση


α)  Μαθαίνουμε  ποιήματα  για  το  σπίτι.


Γεωγραφία


α)  Σε  ποιο  μέρος  βρίσκεται  η  μεγαλύτερη  πόλη;  και  που  η  μικρότερη. Τις  βρίσκουμε  στο  χάρτη.


β)  Ανάλογα  τις  περιοχές  και  οι  κατοικίες. Στον  παγκόσμιο  χάρτη  κολλάμε  εικόνες  με  παραδοσιακά  σπίτι  στις  περιοχές  στις  οποίες  βρίσκονται.
π.χ πυραμίδες - Αίγυπτο κ. λ. π. 


Βιολογία


α)  Για  ποιους  λόγους  είναι  απαραίτητη  η  κατοικία  στον  άνθρωπο.


Αγγλικά


α)  Μαθαίνουμε  τις  λέξεις, ( σπίτι, σπηλιά, ουρανοξύστης κ. α )  στα  αγγλικά.


Εικαστικά


α)  Να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά  και  να  ευχαριστηθούν.




                            ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


α)  Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  λέξεις.


Μαθηματικά


α)  Να  αντιστοιχίσουν  τα  δωμάτια, ορόφους  κ. λ. π.  με  τους  σωστούς  αριθμούς.


β)  Να  αντιστοιχίσουν  τα  πρόσωπα  με  τις  σωστές  κατοικίες.


γ)  Να  δημιουργήσουν  με  κομμάτια  από  χαρτόνι  σπίτια.


Ανάγνωση


α)  Να  αναγνωρίσουν  τα  γράμματα  των  λέξεων  και  να  βρουν  λέξεις  που  να  ξεκινούν  από  αυτά.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Να  ανταλλάξουν  απόψεις  μέσα  από  τη  συζήτηση  για  τις  διάφορες  κατοικίες  του  ανθρώπου  μέσα  από  το  πέρασμα  των  χρόνων.


β)  Να  παρατηρήσουν  μέσα  από  τις  εικόνες  τις  διάφορες  κατοικίες  ανά  τον  κόσμο.


Μουσική


α)  Να  μάθουν / ακούσουν  το  τραγούδι  και  να  ευχαριστηθούν.


Ιστορία


α)  Να  γνωρίσουν  μέσα  από  ιστορικά  γεγονότα  την  εξέλιξη  των  κατοικιών  του  ανθρώπου.


Λαϊκή  Παράδοση


α)  Να  μάθουν  το  ποίημα  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  το.


Γεωγραφία


α)  Να  ανακαλύψουν  στο  χάρτη  τις  μεγαλύτερες  και  τις  μικρότερες  πόλεις.


β)  Να  βρουν  στο  χάρτη  τις  περιοχές  στις  οποίες  υπάρχουν  οι  κατοικίες  των  εικόνων.


Βιολογία


α)  Να  γνωρίσουν  τους  λόγους  για  τους  οποίους  είναι  σημαντικές  οι  κατοικίες  για τον  άνθρωπο.


Αγγλικά


α)  Να  γνωρίσουν  τις  πρώτες  τους  λέξεις  στα  Αγγλικά.


Εικαστικά


α)  Να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά  και  να  ευχαριστηθούν.








                                17  ΝΟΕΜΒΡΗ


Γραφή


α)  Αντιγράφουμε  όπως  μπορούμε  την  ημερομηνία 
( 17  Νοέμβρη )


β)  Αντιγράφουμε  όπως  μπορούμε  το  σύνθημα  
Ψωμί- Παιδεία- Ελευθερία


Μαθηματικά


α)  Εντοπίζουμε  στο  ημερολόγιο  την  ημερομηνία  και  μετράμε  τις  μέρες  που  απομένουν  για  τον  εορτασμό  της  επετείου.


Ανάγνωση


α)  Αναγνωρίζουμε  ένα- ένα  τα  γράμματα  του  συνθήματος ( ψωμί- παιδεία- ελευθερία )  &  (  Εδώ  Πολυτεχνείο  )  και  προσπαθούμε  αφού  αναγνωρίσουμε  τα  γράμματα  να διαβάσουμε  αυτές  τις  φράσεις.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Συζητάμε  για  τα  γεγονότα  του  πολυτεχνείου. Τι  συνέβη  κ. λ. π.  Ανταλλάσσουμε  απόψεις, γνώσεις  κ. λ. π. 


Μουσική


α)  Τραγούδια  για  το  πολυτεχνείο.


Ένα  το  χελιδόνι




Της  δικαιοσύνης  Ήλιε  Νοητέ






Ιστορία


α)  Να  γνωρίσουν  την  ιστορικής  σημασίας  εξέγερση  του  στο  Πολυτεχνείο  και  τον  ρόλο  που  έπαιξε  στη  μετέπειτα  πορεία  της  Ελλάδας.


Η/Υ


α)  Αντιγράφουμε  και  τυπώνουμε  την  ημερομηνία  &  τα  συνθήματα.


Εικαστικά


α)  Ζωγραφίζουμε  δυο  καρδιές  και  έναν  ήλιο  στη  μέση.


β)  Κολάζ  από  φωτογραφίες  του  Πολυτεχνείου ( ομαδικό )  και  συνθήματα.






                                ΣΤΟΧΟΙ


Γραφή


α)  Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  την  ημερομηνία  και  τα  συνθήματα.


Μαθηματικά


α)  Να  μάθουν  να  αναγνωρίζουν  στο  ημερολόγιο  τις  ημερομηνίες  και  να  μετρήσουν  τις  μέρες  μέχρι  την  ημέρα  της  επετείου.


Ανάγνωση


α)  Να  αναγνωρίσουν  τα  γράμματα  και  να  προσπαθήσουν  να  διαβάσουν  τις  λέξεις.


Προφορική  Επικοινωνία


α)  Να  γνωρίσουν  και  να  μάθουν  μέσα  από  τη  συζήτηση  για  τα  γεγονότα  αυτής  της  επετείου.


Μουσική


α)  Να  μάθουν  τα  τραγούδια  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τα.


Ιστορία


α)  Να  γνωρίσουν  τα  ιστορικά  γεγονότα  εκείνης   της  εποχής  και  τη  σημασία  τους.


Πληροφορική


α)  Να  μάθουν  να  χρησιμοποιούν  τον  υπολογιστή.


Εικαστικά


α)  Να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά  και  νέους  τρόπους  και  να  ευχαριστηθούν.








                         ΤΑ  4  ΣΤΟΙΧΕΙΑ  ΤΗΣ  ΦΥΣΗΣ


Γραφή


α)  Αντιγράφουμε  τα  4  στοιχεία  της  φύσης.
( νερό, αέρας, χώμα, φωτιά )


Μαθηματικά


α)  Ποια  αντικείμενα  επιπλέουν  και  ποια  όχι; Δημιουργούμε  πίνακα  με  κατηγορίες.


Ανάγνωση


α)  Ακούμε  την  ιστορία  με  την  περιπέτεια  του  Οδυσσέα  στο  νησί  του  Αιόλου.
( Ασκός  του  Αιόλου )  Κατανοούμε  τη  φράση.


Προφορική  Επικοινωνία



α)  Τι  είναι  το  νερό;  Που  το  βρίσκουμε; Πώς  είναι  κ. λ. π. 


β)  Πώς  καταλαβαίνουμε  τον  αέρα; Τι  είναι  ο  αέρας; κ. λ. π. 


γ)  Τι  είναι  το  χώμα;


δ)  Η  φωτιά  τι  είναι;  Τι  χρώμα  έχει  κ. λ. π. 

Δραματική  Τέχνη

α)  Πώς  κυλά  μια  σταγόνα; Αναπαριστούμε  με  τα  χέρια  την  πορεία  της.

β)  Πώς  κουνιέται  ένα  δέντρο  όταν  φυσά  ο  αέρας;

γ)  Κάνουμε  πως  σκάβουμε  στο  χώμα. (  αναπαράσταση  με  τα  χέρια  μας )

δ)  Πώς  κουνιέται  η  φωτιά; ( αναπαράσταση  με  τα  χέρια  και  το  σώμα )

ε)  Χορεύουμε  όπως  η  φωτιά  κρατώντας  στα  χέρια  μας  γκοφρέ  λωρίδες  στα  χρώματα  της  φωτιάς.

στ)  Παιχνίδι  με  μπαλόνι. (  Κρατάμε  το  μπαλόνι  ανάλογα  με  την  ιδιότητα  που  του  δίνουμε, βαρύ, ελαφρύ, ζεστό, κρύο  κ. λ. π. )

Μουσική

α)  Τραγούδια  για  4  στοιχεία  της  φύσης.

Στο  νερό



Παιδική  Λογοτεχνία

α)  Ποίημα  για  το  χώμα

β)  Τα  παιχνίδια  του  αγέρα, ( ανάλυση  ποιήματος )

Μυθολογία

α)  Γνωρίζουμε  τον  μύθο  του  Προμηθέα  και  του  Ηφαίστου.

Γεωγραφία

α)  Πού  υπάρχουν  λίμνες, ποτάμια  στο  χάρτη;

β)  Που  υπάρχουν  ηφαίστειας

γ)  Στο  χάρτη,  από  που  έρχονται  οι  βόρειοι  άνεμοι, οι  νότιοι  κ. λ. π. 

δ)  Που  υπάρχουν  έρημοι;

Βιολογία

α)  Φτιάχνουμε  λεμονάδα.

β)  Σε  τι  μας  είναι  χρήσιμα  τα  στοιχεία  της  φύσης; Γιατί  τα  χρειαζόμαστε;

Φυσική  Αγωγή

α)  Σκυταλοδρομία, μπαλόνια  με  αέρα.

β)  Ούτε  σταγόνα  για  χάσιμο. ( σκυταλοδρομία )

γ)  Φτιάχνουμε  3λιζα  στο  χώμα  με  πετρούλες.

δ)  Φλεγόμενες  μπάλες. Καμία  μπάλα  δεν  πρέπει  να  μείνει  στο  γήπεδο  της  ομάδας!!!

Φυσικές  Επιστήμες

α)  Τι  επιπλέει  και  τι  βουλιάζει;

β)  Φτιάχνουμε  σαπουνόφουσκες.

γ)  Μαθαίνουμε  για  το  ουράνιο  τόξο.

δ)  Μαγικό  μελάνι.  Τεχνική  με  λεμόνι.

ε)  ΤΙ  είναι  η  τήξη  και  τι  η  πήξη; Κάνουμε  τα  πειράματα.

στ)  Τι  ιδιότητες  έχει  ο  αέρας;

Εικαστικά

α)  Κατασκευή  Βροχόμετρο.

β)  Φτιάχνουμε  έναν  ανεμόμυλο.

γ)  Ζωγραφίζουμε  με  καλαμάκι.

δ)  Ζωγραφίζουμε  με  φυσαλίδες.

ε)  Κατασκευή  σπίτι  από  πηλό.

στ)  Ταυτότητες  από  πηλό.

ζ)  Δράκος  που  βγάζει  φωτιά.



                                 ΣΤΟΧΟΙ

Γραφή

α)  Να  αντιγράψουν  όπως  μπορούν  τις  λέξεις.

Μαθηματικά

α)  Να  μάθουν  να  κατηγοριοποιούν  αντικείμενα  και  όχι  μόνο.

Ανάγνωση

α)  Να  διασκεδάσουν  ακούγοντας  την  ιστορία  και  να  μάθουν  μέσα  από  αυτήν.

Προφορική  Επικοινωνία

α)  Να  μάθουν  για  τα  4  στοιχεία  της  φύσης  μέσα  από  τη  συζήτηση  και  το  διάλογο.

Δραματική  Τέχνη

α)  Να  αναπαραστήσουν  με  το  σώμα  τους  τις  κινήσεις  των  στοιχείων  της  φύσης.

Μουσική

α)  Να  μάθουν  τα  τραγούδια  και  να  ευχαριστηθούν  λέγοντάς  τα.

Παιδική  Λογοτεχνία

α)  Να  ακούσουν  τα  ποιήματα  και  να  εξηγήσουν  στη  συνέχεια  έναν  έναν  τους  στίχους  τους.

Μυθολογία

α)  Να  μάθουν  το  μύθο  και  να  ευχαριστηθούν  ακούγοντάς  τον.

Γεωγραφία

α)  Να  ανακαλύψουν  στο  χάρτη  τις  περιοχές  με  λίμνες, ποτάμια, ερήμους  ηφαίστεια  και  να  μάθουν  πώς  αυτά  συμβολίζονται  στους  χάρτες.

Βιολογία

α)  Να  φτιάξουν  μόνα  τους  λεμονάδα.

β)  Να  γνωρίσουν  τη  χρησιμότητα  των  4  στοιχείων  για  τον  άνθρωπο.

Φυσική  Αγωγή

α)  Να  ασκηθούν  μέσα  από  το  παιχνίδι.

β)  Να  μάθουν  μέσα  από  το  παιχνίδι  και  να  μάθουν  να  συνεργάζονται  και  να  λειτουργούν  σαν  ομάδα.

Φυσικές  Επιστήμες

α)  Να  γνωρίσουν  τι  είναι  πήξη  και  τήξη  και  να  κάνουν  το  πείραμα.

β)  Να  γνωρίσουν  τις  ιδιότητες  του  αέρα.

γ)  Να  γνωρίσουν  τι  επιπλέει  και  τι  όχι.

δ)  Να  μάθουν  να  φτιάχνουν  σαπουνόφουσκες.

ε)  Να  γνωρίσουν  πώς  δημιουργείται  ένα  ουράνιο  τόξο.

στ)  Να  μάθουν  το  πείραμα  με  το  μαγικό  μελάνι  και  το  λεμόνι.

Εικαστικά

α)  Να  δημιουργήσουν  με  νέα  υλικά, νέους  τρόπους  και  να  ευχαριστηθούν.