Άσκηση 1η
- Διαβάζουμε διάφορα ποιήματα και στη συνέχεια συζητάμε σχετικά με το νόημά τους.
- Διαβάζουμε έναν- έναν στίχο από το ποίημα που είχαμε επιλέξει και συζητάμε με τα παιδιά το νόημα του στίχου, πώς συνδέεται με τους υπόλοιπους κ. λ. π. Έπειτα δύο- δύο στίχους κ. λ. π.
Άσκηση 2η
Προφορικές Ασκήσεις 1
1) Αναφορά σε δράστη & στον δημιουργό της
α)
π. χ ποιος τραγουδάει > ο τραγουδιστής
ποιος ψαρεύει > ο ψαράς
ποιος ζωγραφίζει > ο ζωγράφος
ποιος νιαουρίζει > η γάτα
ποιος γαβγίζει > ο σκύλος κ. λ. π.
β)
πώς ονομάζεται αυτός που φτιάχνει ψωμί > φούρναρης
πώς ονομάζεται αυτός που οδηγεί αυτ/το > οδηγός
πώς ονομάζεται αυτός που χτίζει σπίτια > χτίστης/ οικοδόμος
πώς ονομάζεται αυτός που κάνει κήπους > κηπουρός
πώς ονομάζεται αυτός που μας δίνει φάρμακα > φαρμακοποιός
πώς ονομάζεται αυτός που μας εξετάζει > γιατρός κ. λ. π.
2)Αναφορά σε πράξη & στο όργανό της
με τι κόβουμε το ψωμί > μαχαίρι
με τι σκουπίζουμε > σκούπα
με τι πλενόμαστε > νερό / σαπούνι
με τι γράφουμε > μολύβι
με τι ζωγραφίζουμε > μαρκαδόρους/ πινέλα/ μπογιές
με τι βλέπουμε > μάτια
με τι ακούμε > αυτιά
με τι μιλάμε > στόμα κ. λ. π.
3)Αναφορά σε πράξη & αποτέλεσμα
γιατί πλενόμαστε > για να είμαστε καθαροί
γιατί τρώμε > για να μεγαλώσουμε
γιατί τραγουδάμε > για να ευχαριστιόμαστε
γιατί τρώμε φρούτα > γιατί μας δίνουν βιταμίνες
γιατί πλένουμε τα δόντια > για να είναι καθαρά κ. λ. π.
4)Αναφορά στην πράξη & στη χρησιμότητά της
σε τι χρησιμεύει το μολύβι > στο γράψιμο
σε τι χρησιμεύει ο ύπνος > στην ξεκούραση
σε τι χρησιμεύει η ομπρέλα > στη βροχή
σε τι χρησιμεύει το σχολείο > στη μάθηση
σε τι χρησιμεύει το ποτιστήρι > στο πότισμα
σε τι χρησιμεύει το αυτοκίνητο > στις μετακινήσεις
σε τι χρησιμεύει το νερό > στο να πλενόμαστε/ στη δίψα
5)Αναφορά στον τόπο που έγινε η πράξη
που οδηγούμε το αυτοκίνητο > στο δρόμο
που κάνουμε μπάνιο > στη θάλασσα/ μπάνιο
που αγοράζουμε ψάρια > στο ψαράδικο
που τρώμε > στο τραπέζι/ κουζίνα/ εστιατόριο
που καθόμαστε > καρέκλα/ καναπές
που αγοράζουμε φρούτα > μανάβικο/ super market/ λαϊκή
Άσκηση 3η
1) Βρίσκουμε τις αντίθετες λέξεις
α)
Χαρούμενος - Λυπημένος
Φωτεινός - Σκοτεινός
Ζεστός - Κρύος
Άσπρος - Μαύρος
Γρήγορος - Αργός
Όμορφος - Άσχημος
Χοντρός - Αδύνατος
Μικρός - Μεγάλος
β)
Αντιστοιχία λέξεων με εικόνες
Ζεστός > εικονίδιο με ήλιο
Φωτεινός > εικονίδιο με μία λάμπα
Μικρός > εικονίδιο με ένα μικρό ψαράκι
* Αν θέλουμε μπορούμε να ανακατέψουμε λίγο τα εικονίδια και έπειτα να ζητήσουμε από τα παιδιά να πραγματοποιήσουν τη δραστηριότητα.
2)Βρίσκουμε τις συνώνυμες λέξεις
Κόκορας - Πετεινός
Ποτάμι - Ποταμός
Αυτοκίνητο -Αμάξι
Κάθισμα - Καρέκλα/ Καναπές
Χαμόγελο - Γέλιο
Άσπρο - Λευκό κ. λ. π.
Άσκηση 4η
Προφορικοί Συνειρμοί 2
Αναφορά σε διαδοχή πράξεων
Παραδείγματα:
1) Πρώτα ξυπνάω το πρωί, μετά πλένω τα δόντια μου και το πρόσωπό μου. Μετά φοράω το παντελόνι μου, ύστερα τη μπλούζα μου και τελευταία τα παπούτσια μου...
2) Γυρίζω από το σχολείο, μετά πλένω τα χέρια μου, μετά κάθομαι στο τραπέζι για το φαγητό και μετά το φαγητό κάνω τα μαθήματά μου ή κοιμάμαι...
3) Πρώτα παίρνω την οδοντόβουρτσά μου, μετά βάζω οδοντόκρεμα και μετά βουρτσίζω τα δόντια μου...
4) Πρώτα διαλέγω το φρούτο που θέλω,μετά το πλένω καλά, και μετά το κόβω (μαζί με τη μαμά) και μετά το τρώω...
* Η ίδια δραστηριότητα μπορεί να γίνει και με καρτέλες τις οποίες θα πρέπει τα παιδιά να βάλουν στη σωστή χρονική σειρά και κάτω από τις εικόνες οι αντίστοιχες φράσεις.
π. χ.
παίρνω την οδοντόβουρτσα
βάζω οδοντόκρεμα πάνω της
και μετά πλένω τα δόντια μου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου